راهنمای خرید کوله پشتی مدرسه راهنمای خرید

 راهنمای خرید کوله پشتی مدرسه


یکی از دغدغه‌های مهم خانواده‌ها کوله پشتی مدرسه خوب برای فرزندانشان است. دانش‌آموزهای دبستانی و دبیرستانی بخش زیادی از روز را در مدرسه هستند و کوله‌پشتی را در مسیر خانه و مدرسه حمل می‌کنند. بنابراین، خرید کوله‌پشتی باکیفیت برای مدرسه اهمیت زیادی دارد. در این مقاله، درباره نکات خرید کوله‌پشتی مدرسه صحبت می‌کنیم و بعضی از کوله‌‌های مدرسه رونکاتو را معرفی می‌‌کنیم.

نکات خرید کوله‌پشتی مدرسه

هنگام خرید کوله‌پشتی مدرسه باید به مدل‌ها و تعداد بندهای کوله توجه کنید. علاوه‌بر این‌ها، رنگ و طرح کوله هم از ویژگی‌های مهم کیف مدرسه هستند. بعضی از دخترها رنگ‌های شاد و طرح‌های دخترانه را دوست دارند و در مقابل پسرها به کیف‌های طرح بتمن و اسپایدرمن علاقه دارند. در ادامه، نکات خرید کوله‌پشتی مدرسه را توضیح می‌دهیم.

قابلیت تنظیم کوله‌پشتی

مهم‌ترین ویژگی یک کوله‌پشتی خوب، قابلیت تنظیم آن است. کوله‌پشتی باید به راحتی تنظیم شود و بندهای راحتی داشته باشد. تسمه‌ها و پدهای نرم و ارگونومی مناسب از ویژگی‌های یک کوله خوب برای مدرسه هستند. به‌علاوه، کوله‌های باکیفیت و مدرن در مقابل سایش مقاوم هستند و ارگونومی مناسبی دارند. بعد از خرید کوله پشتی مدرسه، آن را طبق قد کودک تنظیم کنید. 

نکته مهم وسایل داخل کوله هستند. کیف مدرسه نباید بیش‌ازحد سنگین باشد، وگرنه شانه‌های فرزندتان آسیب می‌بیند و دچار مشکل می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم برای خرید کوله پشتی مدرسه از جدول زیر کمک بگیرید. این جدول حجم کوله‌پشتی و حداکثر بار قابل حمل برای سن‌های مختلف را نشان می‌دهد.

سن کودکحجم کوله‌پشتی (لیتر)حداکثر بار قابل حمل
بالای ۲ سال۳ تا ۵ لیتر۰.۵
۲ تا ۳ سال۴ تا ۶ لیتر۱
۳ تا ۴ سال۶ تا ۹ لیتر۱.۵
۵ تا ۶ سال۱۰ تا ۱۲ لیتر۲
۶ تا ۸ سال۱۵ تا ۱۸ لیتر۳
۸ تا ۱۰ سال۱۶ تا ۲۰ لیتر۵
۱۰ تا ۱۲ سال۱۸ تا ۲۴ لیتر۶
۱۲ تا ۱۶ سال۲۰ تا ۲۸ لیتر۷
بالای ۱۶ سال۲۵ سال به بالا۱۰ کیلوگرم به بالا

تنظیم کوله‌پشتی برای خردسالان

اگر می‌خواهید برای فرزند خردسال خودتان کوله‌پشتی بخرید، حتما هنگام خرید کیف را طبق شانه‌های او تنظیم کنید. در ابتدا، بندهای کوله را شل کنید و بعد از انداختن آن روی شانه‌های کودک، بندها را سفت کنید. بالشتک‌های کوله دقیقا باید طبق ارتفاع شانه تنظیم شوند و فاصله بین شانه و کوله نباید زیاد باشد. نکته مهم این است که کوله پشتی مدرسه باید مستقیما روی پشت کودک قرار بگیرد. بعضی از کودکان تسمه‌های کوله‌پشتی را می‌کشند. در این مواقع، باید دوباره کوله را تنظیم کنید.

 راهنمای خرید کوله پشتی مدرسه

شست‌وشوی کوله‌پشتی

کوله‌های مدرسه بعد از مدتی کثیف می‌شوند. شما باید این کوله‌ها را با توجه به جنس آن‌ها تمیز کنید. هنگام خرید کوله‌پشتی مدرسه حتما به جنس آن توجه کنید. اگر کوله شما بادوام نباشد، بعد از مدتی بر اثر شست‌وشو خراب می‌شود.

تعداد جیب‌های کوله پشتی مدرسه

دانش‌آموزها وسایل زیادی با خودشان حمل می‌کنند. کتاب‌ها، دفترها، انواع لوازم‌التحریر از جمله این وسایل هستند. بنابراین، تعداد جیب‌های داخلی و خارجی کوله‌پشتی از اهمیت زیادی برخوردار است. کودکان و نوجوانان می‌توانند انواع جامدادی، بطری و دفترهای خودشان را داخل کوله بگذارند. نکته مهم این است که وزن کوله‌پشتی و وسایل داخل آن باید ۱۵ درصد وزن بدن کودک باشد.

بندها و پدهای کوله پشتی مدرسه

هنگام خرید کوله مدرسه به اندازه بندها و پدهای آن توجه کنید. بندهای کیف باید پهن و پددار باشد. این پدها از شانه‌های دانش‌آموز محافظت می‌کند. به‌علاوه، کوله‌های استاندارد وزن وسایل را بین هر دو شانه تقسیم می‌کنند. بنابراین، کتف‌ها و شانه‌های کودک آسیب نمی‌بینند.

نوار شبرنگ در کوله‌‌پشتی

بهتر است کوله‌پشتی مدرسه نوار شبرنگ داشته باشد. این نوارها به افزایش دید در شب کمک می‌کنند. بنابراین، وقتی فرزند شما از خیابان عبور می‌کند یا صبح زود منتظر مدرسه است، راحت‌تر تشخیص داده می‌شود.

کیف‌های دوشی کج برای مدرسه مناسب نیست

مهم‌ترین نکته در خرید کوله پشتی مدرسه این است که وزن آن بین شانه‌ها تقسیم شود. اگر وسایل شما زیاد باشد، کیف به یک سمت کج می‌شود. این مسئله در کیف‌های دوشی بیشتر دیده می‌شود. این کیف‌ها به صورت یک‌طرفه روی شانه‌ها قرار می‌گیرند و برای مدرسه مناسب نیستند. بنابراین، بهتر است کوله‌های بنددار برای مدرسه بخرید. این کوله‌ها وزن را بین شانه‌ها تقسیم می‌کنند و مانع از انحراف ستون فقرات و خم شدن شانه‌ها می‌شوند. نکته دیگر اینکه، هیچ‌وقت کوله‌پشتی را به صورت یک‌طرفه روی شانه‌ها نیندازید.

کوله‌پشتی دخترانه

اگر می‌خواهید برای دختربچه‌ها کوله بخرید، به رنگ آن توجه کنید. بیشتر دختربچه‌ها عاشق طرح‌ها و رنگ‌های شاد هستند و دوست دارند کیف آن‌ها تصویر شخصیت‌های محبوب انیمیشن‌ها را داشته باشد. کیف‌های طرح باربی یا گل برای دخترها مناسب هستند.

 راهنمای خرید کوله پشتی مدرسه

کوله‌پشتی پسرانه

شما می‌توانید برای پسربچه‌ها کوله‌های آبی‌رنگ با طرح ابرقهرمان‌ها بخرید. به‌علاوه، کوله پشتی مدرسه برند رونکاتو طوری طراحی شده‌ است که برای دخترها و پسرها با سن‌های مختلف مناسب هستند.

سخن آخر

برند رونکاتو، یکی از برندهای برتر در زمینه تولید کوله پشتی مدرسه است. محصولات این برند به همه کشورهای دنیا صادر می‌شوند و در سطح بالایی از کیفیت قرار دارند. بنابراین، اگر قصد خرید بهترین کوله پشتی مدرسه را دارید، ما کوله‌های رونکاتو را به شما معرفی می‌کنیم. برای خرید کوله از فروشگاه رونکاتو می‌توانید از امکان خرید قسطی اسنپ استفاده کنید و هزینه کیف را در ۴ قسط پرداخت کنید.                                                                                                                                                                                                                                      

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *