ابعاد استاندارد چمدان رونکاتو لوازم سفر

ابعاد استاندارد چمدان کدام است؟


تجربه سفر می‌تواند تجربه‌ای جدید، به‌یادماندنی و مهیج باشد به شرط اینکه، همراه خوبی داشته باشیم. همراهی مهربان و همقدم که پای به پای ما به دل ماجراجویی بزند و فرصت تنفس دوباره در آسمانی جدید را برایمان فراهم کند. و چه همراهی بهتر از یک چمدان سفری خوب پیدا می‌شود برای مسافر؟! اگر چمدان استانداردی به همراه داشته باشید، ماجراجویی در سخت‌ترین مقاصد نیز برایتان آسان می‌شود و یکی از ویژگی‌های بسیار مهم در انتخاب چمدان، توجه به سایز استاندارد و مناسب آن است.

 سایز و ابعاد استاندارد چمدان رونکاتو بین ۲۰ تا ۲۸ اینچ متغیر است و این، انتخاب مناسب‌ترین سایز را سخت‌تر می‌کند. اما باید بدانید که سایز چمدان استاندارد با توجه به تعداد روزهای سفر، تعداد مسافران (مسافرت فردی یا خانوادگی)، و شیوه سفر فرق می‌کند. چمدان سفری استاندارد آن سایزی است که وسایل مورد نیاز مسافر را بدون فشاری کمتر یا بیشتر از حد لازم در خود نگه دارد.

اما چرا می‌گوییم فشار کمتر؟ مگر بد است که چمدانی فضای خالی داشته باشد؟ بله که بد است… زمانی‌که چمدان ما بیش از اندازه مورد نیازمان فضا داشته باشد، سخت‌تر حرکت می‌کند و مادام دچار تکان‌های شدید می‌شود. در فضای داخلی چنین چمدانی حتی کمربند نگهدارنده وسایل نیز کاربردی ندارد و نمی‌تواند از وسایل ما به خوبی محافظت کند. پس چاره چیست؟ چه سایز چمدان سفری خوب است؟ در این مقاله خواهیم دانست…

چمدان استاندارد چه سایزی دارد؟

چه عواملی تعیین می‌کنند که چمدان استانداردی داریم یا نه؟ اصلا سایز چمدان سفری چه اهمیتی می‌تواند داشته باشد؟ همانطور که همه ما برای خرید اتومبیل شخصی و یخچال و… توجه می‌کنیم که دستگاه با ظرفیت مورد استفاده‌مان همخوانی داشته باشد، باید چمدان سفری‌ای را خریداری کنیم که با نحوه سفر کردنمان سازگار باشد. در نظر گرفتن ابعاد استاندارد چمدان پیش از سفر شما را از بسیاری دردسرها دور نگه می‌دارد.

شیوه مسافرت؛ سفر تنهایی، دوستانه یا خانوادگی؟

 اولین عامل تاثیرگذار در انتخاب سایزها و ابعاد استاندارد چمدان رونکاتو، شیوه مسافرت و تعداد مسافران است. بی‌شک فضای مورد نیاز برای وسایل یک خانواده ۵ پنج نفره چندین برابر فضای مورد نیاز برای یک زوج می‌باشد و این نسبت در مورد سفر انفرادی نیز صادق است. اغلب زوج‌ها با یک چمدان متوسط ۲۵ اینچی می‌توانند سفرهای کوتاه و بلند خود را بگذرانند اما خانواده‌های چند نفره به دنبال چمدان ۲۸ اینچی و سایز بزرگ می‌روند.

ابعاد استاندارد چمدان رونکاتو

با چه وسیله‌ای سفر می‌کنید؟ اتومبیل شخصی/اتوبوس/قطار/هواپیما؟

نوع سفر روی ابعاد استاندارد چمدان تاثیرگذار است. اگر معمولا به‌وسیله اتومبیل شخصی‌تان سفر می‌کنید، باید فضای موجود در صندوق را در نظر بگیرید و برحسب آن چمدان سفری مناسب را انتخاب کنید و در این حالت ابعاد استاندارد چمدان از پیش تعریف شده نیست.

اما برای سفر با قطار و اتوبوس باید تفاوت فضا را در نظر بگیرید و با توجه به آن برآورد کنید که چه چمدانی نیاز دارید. از نظر ابعاد عموما برای سفرهای زمینی محدودیت خاصی وجود ندارد اما بابت وزن اگر از حد تعریف شده بار بیشتری داشته باشید لازم است تا اضافه بار پرداخت کنید.

همچنین برای سفر با هواپیما باید محدودیت ۳۰ کیلوگرمی وزن چمدان را مد نظر قرار دهید. مطابق این قانون که برای حفظ سلامت کارکنان فرودگاه وضع شده، نمی‌توانید چمدانی بزرگ‌تر از ۲۸ اینچ را تحویل بار هواپیما دهید. دقت داشته باشید که این محدودیت تعریف شده ممکن است در هواپیمایی‌های مختلف متفاوت باشد. پس پیشنهاد می‌کنیم حتما قوانین مربوط به هواپیمایی مورد استفاده خودتان را مطالعه کنید و جزئیات مربوط به حمل بار بلیط‌تان را در نظر بگیرید.

اگر خانواده پرجمعیتی هستید و وسایل‌تان بیش از یک چمدان متوسط است، برای حفظ سلامت و راحتی خودتان هم که شده، دو چمدان تهیه کنید و به جای یک چمدان غول‌پیکر سنگین، وسایل را در دو چمدان پخش نمایید.

سفرتان چند روزه است؟

طبیعتا هرچه طول سفر بیشتر باشد، وسایل بیشتری نیز مورد نیاز است. و اینگونه حتی اگر دو نفر باشید و بخواهید سفری ده روزه را تجربه کنید، چمدان متوسط که سهل است، چمدان بزرگ هم کمتان می‌آید…! پس چه کار کنیم؟ سعی کنید تنها اقلام ضروری را با خود حمل کنید و همان اقلام را هم با شیوه‌ای مناسب و هوشمندانه در چمدان بچینید. اگر وسایلتان بیش از یک چمدان متوسط بود، حدالامکان به جای خرید یک چمدان بزرگ‌تر، یک چمدان متوسط دیگر بخرید و بار را در دو چمدان پخش کنید.

اگر نگران قیمت بالای چمدان‌ها هستید، کیفیت و ابعاد استاندارد چمدان را فدای هزینه نکنید. اول سایز چمدان سفری مناسب خود را پیدا کنید و سپس برای بررسی امکانات جانبی و نام برند چمدان، هزینه را معیار خرید قرار دهید.

سایز و ابعاد استاندارد چمدان رونکاتو را بشناسید

ابتدا باید بدانید که چطور ابعاد استاندارد چمدان رونکاتوی خود را محاسبه و اندازه‌گیری کنید.
برای اندازه‌گیری سایز چمدان سفری، طول آن از پایین چرخ‌ها تا بالای بدنه (درحالیکه دسته چمدان بسته است) اندازه‌گیری می‌شود‌. ۵ سایز چمدان استاندارد عبارتند از:

  • چمدان کوچک یا همان چمدان کابین رونکاتو: ۱۸ تا ۲۰ اینچ و ارتفاع ۵۳ تا ۵۶ سانتی‌متر

این چمدان کوچک‌ترین سایز را داراست و برای سفرهای تک نفره و کوتاه‌مدت کاربرد دارد. حدود ۱۰ تا ۱۵ کیلوگرم ظرفیت این چمدان است که این حجم کم، امکان حمل و نقل راحت بارها را فراهم می‌کند. یک نکته مثبت این چمدان این است که در هر نوع سفر زمینی، هوایی و… کاربرد زیادی دارد و بدون نیاز به بار هواپیما، در کابین نیز جای می‌گیرد.

  • چمدان متوسط رونکاتو: ۲۳ تا ۲۴ اینچ و ارتفاع ۶۲ تا ۶۸ سانتی‌متر

اگر قصد سفر تک نفره را دارید اما بارهای‌تان فراتر از یک چمدان ۱۰، ۱۵ کیلوگرمی است، شما نیازمند یک چمدان متوسط هستید. این چمدان برای سفرهای دو نفره و چند نفره (در خانواده‌های کم جمعیت که وسایل کمی دارند) نیز مناسب است و وسایل کوچک و بزرگ زیادی را در خود جای می‌دهد. ظرفیت این چمدان بین ۲۰ تا ۲۵ کیلوگرم است که مطابق ابعاد استاندارد چمدان هواپیما نیز می‌باشد. اما توجه کنید که طبق تجربه کاربران، استفاده از چمدان متوسط برای سفرهای یک هفته‌ای و بیشتر اصلا هوشمندانه نیست؛ زیرا بار اضافه‌ای که در طی سفر ایجاد می‌شود، در چمدان متوسط جای نمی‌گیرد.

  • چمدان سایز بزرگ رونکاتو: ۲۶ تا ۲۸ اینچ و ارتفاع ۷۱ تا ۷۹ سانتی‌متر

اگر قصد سفری زمستانی را دارید و از حجیم بودن لباس‌هایتان رنج می‌برید، جای نگرانی نیست! اگر قصد سفر تک نفره یا دونفره را داشته باشید، برای ۱۰ روز سفر هم می‌توانید روی چمدان سایز بزرگ رونکاتو حساب کنید. همچنین برای سفرهای کوتاه مدت سه یا چهار نفره می‌توانید چمدان سایز بزرگ را انتخاب کنید و از ظرفیت ۳۰، ۳۵ کیلوگرمی آن نهایت استفاده را ببرید.

سایز و ابعاد استاندارد رونکاتو

پیشنهاد؛ اگر یک خانواده چند نفره هستید که سفرهای متنوع زمینی، هوایی، چند نفره، تک نفره و… را تجربه می‌کنید، بهتر است یک ست کامل از چمدان‌های رونکاتو را تهیه نمایید تا در هر فرصت، چمدان استاندارد خود را مورد استفاده قرار دهید. چمدان استاندارد، چمدانی است که تمامی وسایلتان را با کمترین زور و فشار در خود جای دهد و همچنین فضای خالی اندکی را برای بار اضافه احتمالی در خود داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *