انوع چمدان رونکاتو معرفی محصول

با انواع چمدان رونکاتو آشنا شوید


اولین و مهمترین همراه ما در هر سفر کوتاه و بلند، چمدان است و با وجود تنوع بی‌حد و مرز چمدان‌های بازار، خرید چمدان مناسب کار چندان ساده‌ای به نظر نمی‌رسد. حتی اگر بدانید چه برندی چمدان‌های خوبی دارد و با بودجه‌تان سازگار است، باز هم نمی‌توانید تشخیص دهید که از میان انواع چمدان‌ها که از لحاظ رنگ و اندازه و جنس متنوع هستند، کدام یک بهتر است! انواع چمدان رونکاتو از لحاظ جنس، چمدان‌های برزنتی، چرمی، پلی‌استری، فلزی و… را دربرمی‌گیرند و از لحاظ سایز نیز ۵ اندازه مختلف را شامل می‌شوند. بنابراین بهترین چمدان رونکاتو چمدانی است که با شیوه سفر، حجم وسایل، توان حمل و بودجه مد نظرتان سازگار شود.

انواع چمدان رونکاتو از لحاظ جنس بدنه

اگر می‌خواهید سفری آرام و به‌یادماندنی داشته باشید، پیش از هر چیز به جنس چمدان خود توجه کنید. چمدانی که جنس خوبی نداشته باشد، سفر به این شیرینی را زهرتان می‌کند! البته در میان انواع چمدان رونکاتو، جنس چرمی، برزنتی، نایلون بالستیک، پلی‌استری، تیتانیوم-پلاستیک و…، انتخاب بین خوب و خوب‌تر است. برخی جنس‌ها مثل چرم، قیمت بالایی دارند اما دوام خوبی را نیز ارائه می‌دهند. و برخی جنس‌ها مثل برزنت، دوام و استحکام خوبی دارند و در عین حال، از تنوع رنگی بالایی برخوردارند. خرید چمدان مناسب از لحاظ جنس بیشتر به اولویت‌هایتان بستگی دارد! اولویت‌تان صرفه اقتصادی چمدان است یا استحکام؟

خرید چمدان هارد ساید رونکاتو (سخت پوسته)

یکی از انواع چمدان‌ها از لحاظ جنس و میزان سختی بدنه، چمدان هارد ساید است. در ساخت بدنه این نوع چمدان، متریال‌های سخت و مقاومی به کار گرفته شده که وسایل شما را در برابر فشار، ضربه، باد و باران و حتی سقوط، حفاظت می‌کند. بنابراین چنین چمدانی برای سفرهای هوایی و دریایی انتخابی بی‌نظیر است و می‌تواند فضای ایده‌آلی را جهت حمل وسایل شکستنی و الکترونیکی فراهم کند‌. البته انواع چمدان رونکاتو هارد ساید نیز جنس‌های مختلفی دارند:

خرید انواع چمدان رونکاتو

چمدان پلی‌کربنات رونکاتو

چمدان پلی کربنات یکی از سبک‌ترین و در عین حال، بادوام‌ترین چمدان‌های هارد ساید بازار است. چراکه این چمدان از وسایل شما در برابر ضربه، فشار، اشعه فرابنفش، خط و خش و نفوذ آب محافظت می‌کند. همچنین تنوع رنگی چمدان پلی کربنات فوق‌العاده‌ بالاست و حق انتخاب گسترده‌ای را در اختیارتان قرار می‌دهد. البته که این چمدان قابلیت شستشوی خوبی دارد و بسیار با دوام است، اما باید توجه داشت که هزینه نسبتا بالایی دارد و برای استفاده کم شاید چندان به‌صرفه نباشد.

چمدان ABS رونکاتو

ABS نوعی پلاستیک فشرده و مستحکم است که از لحاظ محبوبیت و سختی در جایگاه دوم پس از پلی‌کربنات قرار می‌گیرد. این چمدان از لحاظ هزینه نیز کاملا به‌صرفه می‌باشد و در برابر خط و خش و شکستگی و فشار، مقاومت بالایی را از خود نشان می‌دهد. یک ویژگی جالب در مورد این جنس چمدان، انعطاف‌پذیری بالای آن است؛ به‌طوریکه چمدان ABS حتی اگر تحت فشار زیاد، دچار فرورفتگی شود، به سادگی به حالت اول بازمی‌گردد.

چمدان آلومینیومی رونکاتو

در میان انواع چمدان رونکاتو، چمدان آلومینیومی یکی از مقاوم‌ترین‌هاست. اگر فلز مقاوم آلومینیوم را در خرید چمدان خود انتخاب کنید، هیچ عامل خارجی اعم از باران و برف و فشار و ضربه نمی‌تواند روی وسایلتان تاثیر منفی بگذارد. چمدان‌های آلومینیومی با وجود قفل‌های کارآمدی که دارند، از جمله چمدان‌های ایمن مسافرتی محسوب می‌شوند. اما تنها عیبی که در کنار هزینه بالا می‌توان به آن‌ها گرفت، در مورد وزن نسبتا بالایشان است. آلومینیوم از فلزات بسیار سبک است، اما درهرحال نمی‌تواند به اندازه پلاستیک سبک باشد و ممکن است در محدودیت وزن بار هواپیما، برایتان مشکل‌ساز شود.

چمدان پلی‌پروپیلن رونکاتو

اگر می‌خواهید از شکستگی، پارگی، خط افتادن و خرابی چمدانتان جلوگیری به عمل آورید، و هزینه خرید چمدان پلی‌کربنات و آلومینیومی را ندارید، چمدان پلی‌پروپیلن را انتخاب کنید. شاید وزن این چمدان به نسبت پلی‌کربنات بیشتر باشد؛ اما با همان مقاومت و استحکام بالا، از قیمت به‌صرفه‌ای برخوردار است. البته در استفاده از این چمدان باید به محدودیت وزن بار هواپیما توجه داشته باشید تا سنگین‌تر بودن چمدان برایتان دردسرساز نشود.

چمدان چرمی رونکاتو

سال‌های سال است که چمدان چرمی در صدر شیک‌ترین و محبوب‌ترین چمدان‌های بازار قرار دارد. امروزه انواع چمدان رونکاتو تهیه شده از چرم مصنوعی بیش از چرم طبیعی مورد توجه هستند، چون از هزینه مناسب‌تری برخوردارند. با اینکه چمدان چرمی در برابر پارگی، سوراخ شدن، خط و خش، لکه، ضربه و تغییر رنگ مقاومت بالایی دارد؛ اما با آب‌وهوای مرطوب جور در نمی‌آید و ممکن است باعث خیس شدن وسایلتان شود. همچنین در مورد نظافت و نگهداری از انواع چمدان رونکاتو چرمی، باید دقت بالایی داشته باشید تا آسیبی به چمدانتان نرسد.

خرید چمدان سافت ساید رونکاتو (نرم پوسته)

برای سفرهای لحظه آخری و جای دادن حجم عظیمی از وسایل در چمدان، انواع چمدان نرم پوسته یا سافت ساید مناسب‌تر هستند. این چمدان‌ها، اگرچه مقاومت چمدان‌های هارد ساید را ندارند؛ اما دارای جیب‌های درونی و بیرونی متنوع، وزن کم و انعطاف‌پذیری بالایی هستند که کارایی چمدان را افزایش می‌دهد. انواع چمدان سافت ساید:

چمدان رونکاتو سافت ساید
چمدان رونکاتو سافت ساید

چمدان نایلون بالستیک؛ نایلون بالستیک یک نایلون مصنوعی و بسیار مقاوم است که در میان چمدان‌های سافت، مقاومت بالایی را در برابر خراش، سایش و ضربه از خود نشان می‌دهد. اگر به دنبال یک چمدان سافت و با کیفیت هستید که به سادگی هم تمیز شود، نایلون بالستیک انتخاب عالی است؛ اما تنها ایرادی که می‌توان به آن گرفت، این است که رنگ آمیزی سختی دارد و با تنوع رنگی کمی عرضه می‌گردد.

چمدان کوردورا رونکاتو

کوردورا پارچه نرمی است که در تهیه انواع چمدان رونکاتو به کار می‌رود. با اینکه مقاومت آن در برابر خط و خش و ضربه و سایش کمتر از نایلون بالستیک است؛ اما درهرحال مقاومت بسیار خوبی دارد و در عوض، دارای تنوع رنگی بالایی است.

چمدان پلی‌استری رونکاتو

پلی‌استر ارزان‌ترین و نازک‌ترین پارچه‌ای است که در ساخت انواع چمدان رونکاتو به‌کار می‌رود. اگرچه مقاومت این جنس به نسبت ضخامت کم آن، مناسب است؛ اما ممکن است نخواهید چمدانی نازک را در فضای شلوغ و پرهیاهوی فرودگاه و… ببرید. درهرصورت باید بدانید که چمدان پلی‌استر به‌صرفه‌ترین چمدانی است که از انواع چمدان رونکاتو می‌توانید داشته باشید.

چمدان برزنتی رونکاتو

از دیگر جنس‌های پرطرفدار در انواع چمدان رونکاتو، چمدان برزنتی است. البته جنس برزنت در ساخت انواع کوله‌پشتی‌ و ساک دستی کاربرد بیشتری دارد. اما از آنجایی که از مواد طبیعی تهیه شده، ضد آب نیست و نمی‌تواند به خوبی از وسایلتان محافظت کند. وزن چمدان برزنتی بیشتر از جنس نایلون بالستیک و پلی‌استر است؛ اما مقاومت و طبیعتا، هزینه آن می‌تواند بیشتر از پلی‌استر نیز باشد.

سخن پایانی

در آخر اگر اهل به زور جای دادن وسایل هستید! سفرهای دور و درازی می‌روید و در شرایط سخت و با وجود باد و باران و ضربه و فشار سفر می‌کنید، چمدان‌های سخت پوسته را انتخاب کنید. انواع چمدان رونکاتو هارد ساید، مقاومت، خاصیت ضد رطوبتی و ایمنی بیشتری دارند و راحت‌تر تمیز می‌شوند. اما در مقابل، تعداد و ابعاد جیب‌ها و وزن چمدان‌های سافت ساید مناسب‌تر است. انواع و اقسام چمدان‌های با کیفیت هارد و سافت در فروشگاه اینترنتی رونکاتو خدمت شما همراهان گرامی عرضه می‌گردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *