کوله پشتی رونکاتو لوازم سفر

برای نگهداری صحیح از کوله پشتی رونکاتو این نکات را به یاد داشته باشید


 کوله‌پشتی ساده‌ترین و در دسترس‌ترین نوع کیف است که از ابتدای کودکی و برای رفتن به مدرسه تا موقعیت‌های مختلف بزرگسالی و پیری به کار ما می‌آید. اگر یک کوله پشتی رونکاتو مناسب داشته باشید خیالتان راحت است که می‌توانید با ایمنی و سهولت بالا وسایل کوچک و بزرگ خود را حمل نمایید و آزادی حرکت خوبی را در دستان و قسمت جلویی بدن احساس کنید.

اگرچه خرید کوله پشتی رونکاتو انتخابی بسیار مهم، حساس و تاثیرگذار است و کیفیت نهایی کیف را مشخص می‌کند؛ اما نباید اهمیت نگهداری از کوله پشتی رونکاتو را نادیده بگیرید.

نگهداری صحیح از کوله پشتی می‌تواند طول عمر آن را تا چند برابر افزایش دهد و از هزینه‌های تعمیر، تعویض و خرید دوباره انواع کیف بکاهد. یک کوله‌پشتی باکیفیت رونکاتو در موقعیت‌های مختلف سفر، پیاده‌روی، رفتن به محل کار، دانشگاه، تفریح و… مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما شرط ماندگاری این کیف در این است که نکات استفاده و نگهداری از کوله‌پشتی را به دقت رعایت کنید.

کوله پشتی رونکاتو

همچنین اگر استفاده زیادی از کوله پشتی خود دارید باید حداقل سالی ۱ تا دو بار برای شستشوی کوله اقدام کنید و با مواد شوینده ساده و بکارگیری شیوه‌های اصولی جلوه اولیه کوله پشتی خود را بازپس بگیرید. همچنین برای محافظت و جلوگیری از آلوده شدن کوله‌پشتی می‌توانید از کاورهای محافظتی استفاده نمایید که جلوتر به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

نکات نگهداری و افزایش عمر کوله پشتی رونکاتو

۱- از قرار دادن وسایل تیز بدون محافظ و ظروف شکستنی در کوله‌پشتی پرهیز کنید. چرا که این ظروف و وسایل می‌توانند باعث پارگی کوله‌پشتی شوند. اگر هم می‌خواهید وسایل تیزی مثل چاقو میوه‌خوری یا کوهنوردی را در کوله خود قرار دهید، آن را به خوبی در پوشش مقاوم حفاظتی از جنس پارچه، چرم و… بپوشانید.

۲- هنگامی‌که از کوله‌پشتی خود استفاده نمی‌کنید، حتماً آن را در مکانی خشک، خنک و به دور از نور خورشید قرار دهید. زیرا قرارگیری کوله پشتی رونکاتو در محیط گرم و مرطوب باعث رشد انواع میکروب در بخش‌های درونی آن می‌شود و بوی نامطبوع و آلودگی بسیاری را در پی دارد. همچنین در بسیاری از جنس‌های کوله‌پشتی، رنگ پارچه تحت تاثیر نور خورشید تغییر خواهد یافت که این از جلوه استایلتان می‌کاهد.

۳- هنگام طبیعتگردی و استراحت میان سفر، کوله‌پشتی را در شرایط مساعد و پایداری قرار دهید. اگر کوله‌پشتی کمی کج یا ناپایدار باشد، ممکن است واژگون شده یا سقوط کند و ضمن آسیب‌دیدگی خود به وسایلتان نیز آسیب برساند.

۴- برای پر کردن کوله‌پشتی از وسایل مورد نیازتان، حتماً به وزن استاندارد قابل حمل در آن توجه کنید؛ چراکه وزن زیاد کوله‌پشتی نه تنها به بدنتان آسیب می‌رساند، بلکه عمر مفید کیف را نیز کاهش می‌دهد.

کوله پشتی رونکاتو

۵- اگر می‌خواهید به وسیله طنابی، کوله پشتی رونکاتو را جابه‌جا کنید به هیچ عنوان به بند حمایت‌کننده کوله اطمینان نکنید و حتماً طناب را از بند تثبیت‌کننده کتف نیز رد کنید تا بتواند وزن وسایل را بدون هیچ آسیبی تحمل کند.

۶- برای قرار دادن مایعات و خصوصاً مایعاتی همچون نفت درون کوله‌پشتی اطمینان حاصل کنید که ظرف نشتی نداشته باشد؛ چراکه در صورت نشتی می‌تواند باعث خیس و آلوده شدن کیفتان شود.

۷- اگر می‌خواهید در شرایط باد و باران گردش کنید، برای جلوگیری از آلوده و خیس شدن کوله پشتی و وسایل آن بهتر است از کوله پشتی‌های ضد آب استفاده نمایید. اما اگر کوله پشتی‌تان ضد آب نیست، جای نگرانی ندارد. یک پارچه ضدآب تهیه کنید و به کمک کش آن را به صورت یک کاور محافظتی در بیاورید و در مواقع لزوم روی کوله پشتی کشیده و فیکس کنید.

۸- اگر می‌خواهید کوله‌پشتی خود را در صندوق اتوبوس و در معرض رطوبت و آلودگی قرار دهید، حتماً به‌هنگام سفر یک کیسه بزرگ و ضخیم همراه خود داشته باشید تا در این شرایط روی کوله پشتی خود بکشید.

۹- برای قرار دادن کوله پشتی رونکاتو در قسمت باربند خودرو نیز چنین شرایطی حاکم است. می‌توانید با استفاده از کاور محافظتی ضدآب یا همین کیسه بزرگ و ضخیم از خیس و آلوده شدن کوله خود جلوگیری کنید.

۱۰- اگر از کوله‌پشتی خود برای پیاده‌روی و طبیعت‌گردی زیر نور آفتاب استفاده می‌کنید، ممکن است احساس کنید بدنه عقبی کوله‌پشتی از عرق خیس شده است. مشکلی نیست آن را زیر نور خورشید قرار دهید تا برای ادامه راه خشک شود.

۱۱- پس از هر بار گردش با کوله‌پشتی، غذاهای باقیمانده، لباس‌های مرطوب و کثیف و ظرف‌های شسته نشده را از کیف خود خارج کنید تا بهداشت و سلامت فضای داخلی به‌خوبی حفظ شود.

۱۲- اگر متوجه شدید که قسمتی از کوله‌پشتی پاره یا سوراخ شده، سریعاً برای تعمیر آن اقدام کنید تا پیش از گسترش آسیب‌دیدگی آن را برطرف سازید.

کوله پشتی رونکاتو

۱۳- هر بار که می‌خواهید از کوله پشتی خود استفاده کنید، نگاهی کلی به بخش‌های مختلف بدنه، زیپ و بند آن داشته باشید تا اگر مشکلی در آنهاست، سریعاً آن را برطرف کنید و در میانه سفر متوجه گسترش آسیب‌دیدگی نشوید.

۱۴- اگر برای مدتی طولانی قصد استفاده از کوله‌پشتی را ندارید، بهتر است آن را با روزنامه باطله و پارچه پر کنید تا ظاهر خود را حفظ کند و سپس به همراه جعبه یا کیسه محافظتی در بالای کمد قرار دهید.

۱۵- برای حفظ سلامت و بهداشت کوله پشتی رونکاتو در طی استفاده مداوم باید حداقل سالی دو بار کوله خود را بشویید. اما چطور؟! در مورد نحوه شستشوی کوله جلوتر توضیح خواهیم داد.

شستشوی صحیح کوله پشتی رونکاتو

وسایل مورد نیاز؛ برای شستشوی کوله پشتی نیازمند مواد شوینده ملایم و غیرسفیدکننده هستید که ضرری برای کوله پشتی نداشته باشند. همچنین سعی کنید با استفاده از مواد شوینده بدون رنگ و بو از بروز حساسیت‌های پوستی و تنفسی جلوگیری کنید. یک مسواک قدیمی و یک اسفنج ساده گزینه‌های خوبی برای شستشوی کوله پشتی هستند. همچنین بهتر است یک حوله کوچک را کنار دست خود بگذارید تا پس از شستشو، کوله پشتی رونکاتو را خشک کنید.

کوله پشتی رونکاتو

نکات پیش از شستشو؛ پیش از شستشوی کوله‌پشتی، حتماً کوچک‌ترین جیب‌های آن را بگردید و خالی کنید. کافی است یک تکه کاغذ، دستمال کاغذی یا خوراکی باقیمانده در کوله‌تان جا بماند تا مجبور باشید تمام مراحل شستشوییتان را تکرار کنید. همچنین برای زدودن گرد و خاک از جیب‌های کوچک و بزرگ کیف می‌‌توانید از جاروبرقی استفاده کنید.

نحوه شستشوی کوله پشتی رونکاتو؛ برای آشنایی با نحوه شستشوی اصولی کوله‌پشتی بهتر است دستورالعمل‌های برند سازنده کوله را مورد بررسی قرار دهید؛ اما برای اینکه مطمئن شوید مواد شوینده و شیوه شستشو آسیبی به کوله پشتی نمی‌رساند، می‌توانید ابتدا در بخشی کوچک و داخلی از کوله‌پشتی مواد شوینده را تست کنید.

بدین ترتیب اگر این بخش کوچک و داخلی را شستشو دادید و دچار آسیب و تغییر رنگ نشد؛ می‌‌توانید بخش‌های دیگر کوله‌پشتی را نیز بشویید. همچنین برای شستن کوله‌پشتی می‌توانید فضای درون وان یا سینک را تا ارتفاع ۲۰ سانتی‌متری از آب و ماده شوینده پر کنید و کوله را درون آن قرار دهید.

سخن پایانی

در این نوشته از فروشگاه اینترنتی رونکاتو به مهم‌ترین نکات نگهداری و شستشوی کوله‌پشتی پرداختیم. امید است که با رعایت این نکات بتوانید نهایت استفاده را از کوله‌پشتی خود ببرید و در هزینه‌های تعمیر و تعویض کوله پشتی صرفه‌جویی کنید. برای خرید کوله پشتی رونکاتو با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب، به قسمت محصولات سایت مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *