شستشوی چمدان رونکاتو لوازم سفر

آموزش کاربردی شستشوی چمدان رونکاتو در خانه


ارتقای سطح سلامت و بهداشت عمومی، به ما یادآوری می‌کند که با رعایت بهداشت فردی، و همچنین تمیز نگه‌داشتن وسایل پرکاربرد زندگی‌مان می‌توانیم از بروز بسیاری بیماری‌ها، آسیب‌ها و… جلوگیری به عمل آوریم. باتوجه به اینکه در پروسه تکرارشونده سفر رفتن و مسافرت، بیشترین کثیفی به چمدان و ساک‌های مسافرتی وارد می‌شود، باید روش مناسب شستشوی چمدان رونکاتو را بشناسیم.

در حین سفر آلودگی‌های زیادی سطوح مختلف چمدان را در برمی‌گیرد که برای رفع آن‌ها، دو راه بیشتر پیش‌رو نداریم؛ اول اینکه طی عملیات برون‌سپاری، شستشوی چمدان را به افرادی متخصص و مراکزی مجهز بسپاریم. و یا اینکه نحوه تمیز کردن چمدان رونکاتو را بیاموزیم و در کمترین زمان ممکن و با دقت و کیفیت بالا، شستشوی دلخواه خود را انجام دهیم.

مراحل اصلی تمیز کردن و شستشوی چمدان رونکاتو

اگر قصد تمیز کردن و شستشوی چمدان رونکاتو خود را دارید، به‌طورکلی باید ۳ مرحله اصلی را پشت سر بگذارید:

۱. قطعات جداشونده، و اجزای فلزی چمدان را جدا سازید.

۲. نظافت اولیه چمدان را آغاز کنید.

۳. به‌طور جداگانه هر بخشی از چمدان را بشویید.

مرحله اول؛ جداسازی قطعات و آماده‌سازی چمدان

در اولین مرحله، اگر چمدان قدیمی دارید که دارای اجزای فلزی است که ممکن است دچار زنگ‌زندگی شوند، آن‌ها از بدنه اصلی چمدان جدا کنید. همچنین اجزائی همچون دستگیره، جیب‌های اضافه و… را از بدنه جدا نمایید تا بتوانید به‌خوبی به بخش‌های درون و بیرون بدنه چمدان دسترسی داشته باشید. سپس در محیطی مناسب، چمدان خالی خود را در تمام جهات تکان دهید تا زباله‌های بزرگ در آن باقی نماند و بتوانید به‌طور دقیقتر، به تمیز کردن و شستشوی چمدان رونکاتو بپردازید.

مرحله دوم؛ نظافت اولیه چمدان

برای زدودن گردوخاک و آلودگی‌های ریز و درشت، در اولین مرحله از شستشوی چمدان رونکاتو، از جاروبرقی کمک بگیرید. به کمک سری‌های مخصوص بخش‌های سطحی و عمقی چمدان را جارو بکشید تا بتوانید سرعت شستشوی چمدان رونکاتو را افزایش دهید.

شستشوی چمدان رونکاتو

مرحله سوم؛ نظافت بخش‌های مختلف چمدان

اول از همه باید به شیوه مناسب و اصولی، شستشوی قطعاتی از چمدان که جدا کرده بودید، را آغاز کنید. برخی قطعات و بخش‌های پارچه‌ای جداشونده را می‌توانید با کمک ماشین لباسشویی تمیز کنید. اما مراقب باشید، همه قطعات چمدان را در معرض آب و شوینده و فضای ماشین لباسشویی قرار ندهید. بسیاری از قطعات چمدان اگر آب بخورند، ممکن است کارایی خود را از دست داده و موجب کاهش عمر چمدان شوند.

 دراین‌باره برای شستشوی آستر و جیب‌های جداشونده چمدان، شستشوی پارچه با آب و شوینده به‌صورت دستی را پیشنهاد می‌کنیم و همچنین توصیه داریم دستگیره و چرخ را به کمک آب و صابون، و یا الکل و دستمال مرطوب‌کننده تمیز کنید.

شستشوی چمدان رونکاتو

در بخش دوم از عملیات نظافت بخش‌های مختلف، برای حفاظت از چمدان، توصیه می‌شود به‌هیچ عنوان چمدان را در آب و کف غوطه‌ور نسازید؛ بهتر است با کمک آب، تنها چمدان را مرطوب کنید و به‌جای این کار، سعی کنید نواحی که دچار کثیفی هستند را لکه‌گیری نمایید.

برای این کار یک مسواک قدیمی و مقداری شوینده (یا جوش شیرین) بردارید. شوینده را در نسبت ۱ به ۵ با آب مخلوط کنید و مسواک را در آن فرو ببرید. پس از آغشته کردن چمدان به شوینده، از آب گرم و دستمال حوله‌ای برای خشک کردن آن بگیرید و اگر از خمیر جوش شیرین استفاده کرده‌اید، تنها کافی است که آن خمیر را از سطح چمدان پاک کنید.

شستشوی بدنه چمدان رونکاتو

پس از تمیز کردن چمدان رونکاتو، بهترین راه برای خشک شدن چمدان، استفاده از هوای آزاد است. اما توجه داشته باشید که نباید چمدان را در معرض نور شدید و مستقیم قرار دهید که در این صورت ممکن است دچار تغییر رنگ شود. و اما برای شستشوی چمدان رونکاتو در قسمت بیرونی، باید روشی تخصصی را برحسب نوع و جنس چمدان خود انتخاب کنید. باتوجه به جنس‌های گوناگون انواع چمدان، باید روش‌های خاصی را برای شستشوی آن‌ها در پیش بگیرید تا دچار ضرر و زیان نشوید.

شستشوی چمدان رونکاتو

شستشوی چمدان پلی‌کربنات

امروزه یکی از پرطرفدارترین جنس چمدان‌های هاردساید، جنس پلی‌کربنات است که خوشبختانه شستشوی آسانی دارد. این چمدان را می‌توانید تنها با یک دستمال مرطوب و مقداری شوینده ساده، تمیز کنید. البته بعد از تمیز کردن، فراموش نکنید که سریعا باید رد آب و شوینده را برطرف کنید تا بر بدنه چمدان باقی نماند.

شستشوی چمدان آلومینیومی

در روند تمیز کردن چمدان رونکاتو آلومینیومی بهتر است از هیچگونه صابون و شوینده‌ای استفاده نکنید؛ چرا که ممکن است رد خود را بر سطح آلومینیوم باقی بگذارد. به‌جای این کار، یک دستمال مرطوب بردارید و روی بدنه بکشید و سپس با دستمال نخی و خشک دیگر، چمدان را خشک و پاکیزه نمایید.

شستشوی چمدان چرمی

برای شستشوی چمدان رونکاتو از نوع چرمی، ابتدا آلودگی بدنه را به‌وسیله یک پارچه خشک و یا مرطوب، برطرف سازید. سپس با استفاده از واکس یا محلول مخصوص، می‌توانید سطح چمدان خود را همچون روز اول، زیبا، براق و تمیز کنید.

شستشوی چمدان برزنتی

متاسفانه چمدان‌های پارچه‌ای و برزنتی، زودتر از انواع چمدان هاردساید کثیفی را به خود جذب می‌کنند. برای تمیز کردن چمدان رونکاتو از نوع برزنتی، بهتر است ملاحظات لازم را داشته باشید و از اسپری لکه‌بر استفاده کنید. البته برای جلوگیری از کثیفی این چمدان‌ها نیز، می‌توانید از کاور محافظتی چمدان استفاده نمایید.

سخن پایانی

یکی از مهم‌ترین اقدامات برای افزایش عمر و دوام چمدان، شستشوی آن پس از هر بار سفر کردن است. البته توجه داشته باشید که اگر شستشوی چمدان به‌صورت اصولی صورت نپذیرد، نه تنها موجب افزایش عمر چمدان نخواهد شد، بلکه خرابی و نیاز به تعمیر و تعویض آن را نیز در پی دارد. همچنین در کنار نحوه شستشوی چمدان رونکاتو، توجه به ظرفیت چمدان، نحوه نگهداری و حمل اصولی آن نیز اهمیت بالایی دارد و در عمر و ماندگاری چمدان موثر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *